آسیب شناسی گروه­ها در فضای مجازی

دیده شدن به هر قیمتی

بیش از یکصد سال می­گذرد؛ از آنسوی مرز، چیزکی نو می­سازند و پس از مدتی با قیمتی به ما می­فروشند بی آن که شیوه بهره گیری درست از آن را آموزش دهند و یا خود ما دنبال فراگیری اش باشیم. تازه ترین اش همین گوشی های هوشمند یا به گفته فرنگی ها Smart Phone هست که پیرو آن­، صدها نرم­افزارapplication  تولید کرده اند و به هر شکلی –مفتی یا پولی- به دست ما می رسانند اما دریغ از سر سوزنی دقت نظر در بهره گیری از این کالاهای نوین. به ویژه آن جا که گروه هایی برای همفکری در حوزه مشخصی ساخته می شود. دامنه این داستان البته به سایر فضاهای مجازی همچون فیسبوک و توئیتر و غیره نیز رسیده است و اینک مرثیه ای کوتاه از این همه هوش و ذکاوت ایرانی که بیشتر به خنده بازار می ماند تا بیان یک آسیب اجتماعی!